Pagina's

vrijdag 11 maart 2016

Simpel en snel: snackdooselastiekjes


Soms is een ideetje zo simpel dat ik twijfel of het wel de moeite is om erover te bloggen. Zoals deze snackdoos-elastiekjes bijvoorbeeld.
Het zijn eigenlijk restjes elastiekband die deksel en potje mooi bijeenhouden en ze nog eens opvrolijken ook! Handig zulke elastiekjes, want neem het van mij als ex-juf aan: niets zo 'leuk' als stukken geprakt fruit uit een schooltas vol boeken te moeten vissen. Reken daar bij de jongste spruiten ook nog eens het nodige ramptoerisme bij. Over uitgelopen waterflessen en rotte bananen gaan we het nu niet hebben. 
Momenteel plak ik de potjes van mijn kinders telkens af met washi-tape, maar deze elastiekjes lijken me een leuk alternatief.

De brede elastieken kocht ik trouwens om rimpelrokjes op de Polkadotjes-manier mee te maken voor Amélie.


Zoals je ziet werkte ik de randjes nogal slordig af met een overdosis aan zigzagsteken. En om helemaal zeker te zijn ging ik er ook nog eens over met een rechte, kleine steek. Strever!
De naaidraad is fluo-oranje, want die zat nog op m'n naaimachine van de foto's uit de vorige post. In wit zou dat misschien wel een beetje properder zijn. Ik ben op naaidraad opzetten -vlak wel een beetje lui, moet ik toegeven.


Ik citeer: "Oh, een hartje."



Het elastiekje van het kleinste doosje knoopte ik gewoon aaneen met een dubbele knoop.

De ervaren moeders onder jullie maakten misschien ondertussen al de opmerking: "Dat zou van mijn kleinen weer niet lang duren voor hij het zou kwijtspelen op school." Terechte opmerking, ik maakte ze in mijn eigen zelf ook. Maar ik bedacht al meteen een goed plan: als je van die stoffen naamlabels liggen hebt, naai die dan gewoon eerst tussen de naad aan de achterkant van de elastiek.
Ik heb die niet liggen, dus kan het goed zijn dat ik binnen een week een nieuwe reeks elastiekjes zal zitten naaien.

Een eenvoudig naaiprojectje, niet? En snel klaar, da's altijd fijn!
Lijkt me leuk om eens als cadeautje te geven ook!
Groetjes, Stefanie

Doosjes: Hema
Elastiekband: Veritas

12 opmerkingen:

  1. Oh wat een heerlijk idee! De vondsten die te eenvoudig lijken zijn vaak het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ben zooo fan: ik zette het gelijk op mijn blog: http://babbebora.blogspot.nl/2016/03/ook-leuk-broodtrommel-elastieken.html :-)

      Verwijderen
  2. Heel plezant en praktisch! Natuurlijk moet je erover bloggen, ik ben er zeker van dat er een heleboel mensen nu denken: dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo eenvoudig en idd ik d3nk: waarom heb ik er niet eerder aan gedacht. Ik loop met lelijke bruine rubberen rekkers rond ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pimp mijn broodtrommel! Super leuke elastieken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje enneu 'Pimp mijn broodtrommel', dat was een goeie titel geweest!

      Verwijderen
  5. Ik vroeg me deze week nog af waar ik zoiets zou kunnen vinden! Zelfmakerij is altijd leuker natuurlijk. Merci voor de tip! Ik moest wel lachen om dat ramptoerisme bij kleuters. En als je geen stoffen naamlabels hebt (of vergat om ze ertussen te naaien) kan een naamsticker zoals je die op kleren kan plakken ook een makkelijke oplossing zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.