Pagina's

vrijdag 6 november 2015

Zwembaddraakje

Ik dacht, als een dinocape in fleece lukt... dan moet een cape in badstof ook wel lukken. Met het patroon dat ik uittekende voor de dinocape, naaide ik -mits enkele kleine aanpassingen- nu dus een draken handdoek-cape. 


Ik startte vanuit hetzelfde patroon als de dinocape. Hieronder zie je wat ik aanpaste. Ik naaide eerst twee vleugels en oortjes. Telkens blauw langs de buitenkant en oranje 'vanbinnen'. Stuk a en b knipte ik in twee (rode stippellijn). Dit om er gemakkelijk de vleugels tussen te kunnen naaien. Je doet eigenlijk hetzelfde zoals met de rugplaatjes die je tussen a en b naait. Voor de oortjes geldt hetzelfde. Deze bevestig je tussen het d en e deel van de kap. Ik plooide de oortjes voor het naaien een beetje naar binnen zoals een schelpje, maar dat hoeft natuurlijk niet. Omdat de drakencape hem warm moet houden, maakte ik de voorkant wat langer dan die van de dinocape. Voor het uitgebreide stappenplan van de dinocape, klik hier.


Hou er rekening mee dat badstof enorm pluist. Ik heb alle randen vooraf eerst afgeboord met een overlocksteek. En inderdaad, de hele living lag na afloop vol met oranje en blauwe badstofpluisjes!


Fijne vrijdag!
Stefanie

5 opmerkingen:

  1. amaai bravo wat doe jij dat goed !!!

    groetjes marraine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig en leuk!! En het klopt, ze bibberen echt zo gauw ze uit dat water komen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Alleen al daarom heb je zin om te gaan zwemmen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.