Pagina's

woensdag 21 oktober 2015

'Cause there ain't no party like a dinosaur party!

Onze jongen is vijf jaar geworden en dat werd gevierd - hoe kan het ook anders? - met een DINOfeest. Ik vertelde ondertussen al over de uitnodigingen en de bedankjes.
Op z'n feest mocht hij - naast de familie - voor het eerst ook enkele vriendjes uitnodigen. We waren uiteindelijk met 16 kleine spruiten (neefjes en nichtjes inbegrepen weliswaar). Een hele hoop, maar met de hulp van de oma's, opa's, nonkels, tantes en vrienden in de buurt lukte dat prima!


Voor de volwassenen (maar de kindjes mochten er natuurlijk ook van snoepen) zorgden we voor een dessertbuffet met allerlei lekkers. De oma's bakten lekkere cakejes en taart. Nonkel Bert zorgde voor enkele overheerlijke taarten en Kyoko maakte leuke dinokoekjes met glazuur. Ikzelf deed een poging om een kruising tussen deze en deze 'dino-opgraving-cakes' te maken, maar die van mij overleefde de autorit niet helemaal. We bewerkten hem uiteindelijk tot een chocoladecrumble-achtig hoopje, waar bijna niemand heeft van durven proeven, haha! Siebe vroeg tijdens de opkuis of het een hoopje kaka was. Ik kan het hem niet verwijten!


De cakejesmand van oma werd versierd met enkele foto's van ons feestbeest en hier en daar een dino-chocololly, gemaakt met onze dinovormpjes van Haba.



 Deze agressieveling had het op de maltezers gemunt.




Bij Ava Papierwaren vond ik bordjes en kommetjes in (dino)ei-vorm. Met raffia maakten we er nestjes van.


De verjaardagscake was een yoghurtcitroencake. Het recept postte ik al eens eerder.


Siebes verjaardagskroon was een gouden kroontje dat we gratis kregen bij Filou&Friends. Ik maakte een badge met het Jurassic Park logo op en pinde die op de kroon, zoals ik ook bij Andres zijn verjaardagskroon deed. Ik kocht vorig jaar tijdens de Sinterklaasperiode een pakje van die plastic badges in de Action. Je kan de Sint-tekening er gemakkelijk uithalen en vervangen door een eigen ontwerpje.


Voor de kleintjes bakte oma ook nog pannenkoeken die ze aan de kindertafel mochten opsmikkelen.

Ik naaide voor elk kindje een dinosauruscape. Ik moet eerlijk zijn dat ik dat wel een beetje had onderschat. Na vier exemplaren had ik er eigenlijk al genoeg van. Het was drie dagen volle bak lopendebandwerk. Ik zal mijn patroon en werkwijze één dezer dagen eens delen op deze blog!


We maakten placematjes om in te kleuren van The Good Dinosaur. Ik gebruikte hiervoor enkele kleurplaten die ik hier vond en versierde ze feestelijk met een vlaggenlijntje om in te kleuren. We printten ze uit op A3-formaat.


In de Action hebben ze goedkope dinosleutelhangertjes. Ik verving telkens de sleutelring door een touw. Zo konden de kindjes een dinoketting maken met kralen en rietjes.


Dino-stelten zijn anders ook leuk als ketting, dacht ons Amélietje.


Koen hielp mee om de dinopiñata te maken. Hij tekende en sneed de dino uit, ik deed het versierwerk. We maakten de piñata met behulp van deze uitleg. De kindjes moesten hem zoeken via een kleine zoektocht. Dinopootafdrukken die Kyoko tekende op de muur verklapten uiteindelijk dat hij zich op het dak bevond. Papa werd ingeschakeld om de dino van het dak af te halen.



We gingen er misschien wel wat over, maar hé, je wordt maar 1 keer vijf, zeker? (En zes... En zeven... En...)
En ik moet toegeven dat ik het gewoon zo ontzettend plezant vond om zo'n feestje te organiseren!
Kyoko zond me na afloop toepasselijk: "Mama's zijn ook maar kleine meisjes die groot geworden zijn." En gelijk heeft ze!

2 opmerkingen:

  1. WAUW. Echt een zalig feest dat ik volledig ter inspiratie zal gebruiken als mijn sloeber in februari 5 wordt! Bedankt! Je hebt trouwens een supertoffe blog die ik net ontdekt heb... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.