Pagina's

donderdag 13 augustus 2015

Peuterkleuterknutsel: een cactuspot pimpen

Na de cactusslinger en het cactusspeldenkussen gaan we het nog eens over cactussen hebben. We gingen vorige week naar Ikea en brachten - om toch een beetje groen dat we in leven kunnen houden in huis te hebben - enkele echte cactussen mee. 3 mini's en een groter exemplaar. Dat groter exemplaar kreeg net als het speldenkussen een gepimpte pot. Ik schakelde er nog eens mijn kinders voor in en deed zelf ook een (klein) beetje moeite.


Siebe en Amélie schilderden de pot en het schaaltje langs de buitenkant, ik gaf de binnenkant achteraf ook een laagje.


De nieuwe schorten werden al meteen uitgetest. Bij Amélietje is er echter misschien wel wat meer nodig dan een schort alleen...


* Iemand enig idee wat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid verf is voor een peuter? Ik heb zo'n vermoeden dat ze er al over zit!

Voor de versiering gebruikten we houten stokjes, rietjes, neonstrijkkralen, draad en glittergouden tape.


Met de strijkkralen maakten we 5 hartjes. Perfect haalbaar voor een kleuter. Ik maakte een hartje voor en hielp hem met de tweede. De rest kon hij zelf.
Eens je de hartjes hebt gestreken, rijg je ze aan de koord. (Als de gaatjes dichtgesmolten zijn door het strijken, maak je er met een naaldje terug een gat in.)
De koord knoop je aan de stokjes. Ik deed er aan elke kant nog een gouden glittertape (Hema) over zodat de koord op z'n plaats zou blijven.


De houten stokjes bleken een beetje te kort te zijn. We hebben dat creatief opgelost door ze te verlengen met een stuk van een rietje. Eerst een beetje lijm aan de onderkant van de stok, dan in het rietje schuiven en nadat het gedroogd is ook wat glittertape over.


En voilà, nu staat mijn cactus lekker vrolijk te wezen op mijn vensterbank in de keuken.


-Cactus + terracottapot: Ikea
-Fluoverf: Ikea
-Blauwe verf: Hubo
-Neon strijkkralen van Hama: Fun
-Houten stokjes: Ava Papierwaren
-Gouden glittertape: Hema

Tot de volgende!
Stefanie

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.